Het V&A gebeuren...
http://oi54.tinypic.com/mw8y7r.jpg
Een voorbeeld
Door deze uit te schakelen hebben tweakers alleen optie om me vraag beantwoord te hebben door mailen of DMen, terwijl via reageren waarschijnlijk zou het zelfde vraag gesteld en beantwoord worden.
10-'10 [OV-chipkaart]Vreemde ervaringen
Reacties
Het toevoegen van de nieuwe categorieën ( games \ software etc ) is zeker een dik pluspunt. De wild groei aan TEAB advertenties en dergelijke zeker niet. Reacties uitschakelen snijd aan twee kanten eigenlijk aan de ene kant krijg je geen ongewilde reacties meer, maar aan de andere kant een beetje tegen spraak is soms ook niet verkeerd
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 08:44]
bookmark deze link
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 08:46]
Snap niet waar je over loopt te zeuren, V&A een beetje met MP vergelijken pff
Someone call the cops!
edit: hey, je hebt je reactie gewijzigd toen ik hem aan het quoten was
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 08:48]
@Joindry,
Dan stel je waarschijnlijk zelfde vraag waar andere al hebben zich afgevraagd.... als je nou op advertentie het vraag stelt dat scheelt ander een dm en verkoper ook spam berichten denk ik zo.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 08:54]
koffie gebrek - nog niet alles direct even goedwoekele schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:47:
[...]Someone call the cops!
edit: hey, je hebt je reactie gewijzigd toen ik hem aan het quoten was
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 09:02]
Same here eigenlijk..himlims_ schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:02:
[...]
koffie gebrek - nog niet alles direct even goed
Mee eens, T.net staat wat dat betreft daar wel goed en sterk in z'n schoenen, maar we krijgen nu wel vaker te maken met MP verkopers hier op T.net.TLRnZ schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:20:
V&A werkt goed, zou het niet eens aan durven om "dure" hardware op marktplaats aan te bieden. Hier weten de kopers tenminste daadwerkelijk waar het om gaat.
En inderdaad, ik koop ook vooral van mensen die een positieve feedback hebben, of bij wie ik langs kan komen om de boel uit te testen..
Kreeg laatst met een verkoper te maken die vond dat ik niet moest zeuren (over mijn terug storten van mijn geld!) omdat ik 0 feedback had, hij had verkeerde account voor zichJoostdegrote schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:26:
Vind het best goed werken
En inderdaad, ik koop ook vooral van mensen die een positieve feedback hebben, of bij wie ik langs kan komen om de boel uit te testen..
Hoepel op vent. kan mij dat boeien dat het ergens goedkoper is of dat ik het te duur wil verkopen. Natuurlijk zet ik hoog in, kalf
Als ik interesse heb in advertenties dan is dat nooit in TEAB advertenties. Dat is zo irritant. Vraag wel of mensen een positieve of negatieve reactie achterlaten.
willen ze dit niet vinken ze het uit, maar de helft leest er gewoon overheen volgens mij...
Of als je geen bon hebt, dan denkt iedereen te weten dat je ook garantie hebt bij de fabrikantKaasplank schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:31:
Ik vind het ideaal dat je reacties uit kunt zetten. Voorheen zat er allemaal van dat kutvolk met goedbedoelde reacties dat het te duur was of een simpel 'succes met de verkoop'
Hoepel op vent. kan mij dat boeien dat het ergens goedkoper is of dat ik het te duur wil verkopen. Natuurlijk zet ik hoog in, kalf
Heel vaak zie je aanbieders met een product/dienst iets aanbieden of zoeken.
Hier komen dan vragen op af via de reacties in de ADV zelf. Vaak zijn deze vragen te `moeilijk` ( Lastig, verkoper weet t niet, wekt wantrouwens etc.etc.)
HEEL vaak zie je dat de aanbieder dan gewoon de reacties op de advertentie uitschakelt.
Dat is punt 1.
Punt 2:
Veel "potentiéle" kopers bieden op een product in een veiling, wanneer je contact probeert op te nemen krijg je helaas geen reactie terug.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 12:31]
Kaasplank schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:31:
Ik vind het ideaal dat je reacties uit kunt zetten. Voorheen zat er allemaal van dat kutvolk met goedbedoelde reacties dat het te duur was of een simpel 'succes met de verkoop'
Hoepel op vent. kan mij dat boeien dat het ergens goedkoper is of dat ik het te duur wil verkopen. Natuurlijk zet ik hoog in, kalf
verder zijn er van die 'teab' verkopers - die moeten ze zowiso maar afschieten,i-chat schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:09:
[...]
dat is al langer een probleem eigenlijk al vanaf het moment dat men besloot dat verkopers hier min of meer meer 'rechten' hadden dan koper,
voorbeeld - de duizend en 1 - maar ik verkoop enkel bij een reeel bod (zonder daarbij te vermelden wat ze reeel vinden) - evenals je mag enkel reacties plaatsen als de koop rond is,
#fail je moet beoordelingen kunnen plaatsen vanaf het moment dat je in gesprek gaat over de envtuele verkoop.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 voorbeeld: A> heb je die cpu nog - B> ja hoor, voor 75 euro mag je hem hebben A> a wil je hem ook versturen voor 85 euro (incl verzendkosten) B> ja hoor, als je vooraf betaalt vind ik het best. A> laat je dan even je rekening nummer enzo weten, B> ...... B> ...... A> nee c sorry ik heb al een deal met b dus mijn vraag advertentie is eigenlijk niet zo nodig meer, 3 weken later : A> hee b ik heb nog niets van je gehoord en dit is al de zoveelste mail die je niet beantwoord - als de deal niet wilt laten doorgaan kun je dat toch ook gewoon eff direct melden dan ga ik wat anders zoeken.
maar als je dan een negatieve beoordeling instuurt en hij begint bij de crew te huilen krijgt ie gewoon z'n 5 groene sterretjes terug.
@kaasplank, er zijn ook van die tweakers die vinden dat hun pentium 4 2ghz cpu
die bij 'deallerallergoedkoopstevannederland.nl' in de aanbieding is voor 170 euro. dus nog steeds 100 a 150 euro kunnen krijgen voor een cpu van 5 jaar oud... (hij is nog zo goed als nieuw) staat er dan in die adv...
ik heb zover ik weet nog nooit zaken met je gedaan dus ik kan niet inschatten of jij ook zo iemand bent of niet (daar laat ik dus mensen die wel met je hebben gehandeld - en een review hebben ingevuld over beslissen). maar het niet openbaar kunnen reageren op onzin advertenties speelt marktplaats praktijken zeer zeker behoorlijk in de hand.
____________________
BFmango, weet je wat ik pas marktplaats-achtig vind - mensen die denken na 2jaar een gsm gebruikt te hebben nog steeds denken dat ie tenminste 75% van de nieuwaarde moet kunnen opleveren. - ik zou naar al die mensen, net als aan alle TEAB-verkopers een mailtje willen sturen met de vraag of ze de v&a gewoon eens verschoond willen houden van onzin-advertenties. zodat ECHT geinsteresseerde kopers en verkopers WEL de kans krijgen om iets te verkopen. -
[disclaimer: * ik beschuldig niemand in het bijzonder, ik wil alleen laten zien dat v&a 2 kanten kent, en dat het één (slechte verkopers) het andere (slechte kopers) aantrekt net als omgekeerd. * /]
Melding in lieve devvers: [bug/css] Max prijs als text wordt niet voorzien van puntjes
Uitwerking van de fix: Screenshotje van de tooltip die je nu krijgt
True, true! Alleen ik heb bijvoorbeeld altijd advertenties van producten die max. 2 maanden oud zijn.____________________
BFmango, weet je wat ik pas marktplaats-achtig vind - mensen die denken na 2jaar een gsm gebruikt te hebben nog steeds denken dat ie tenminste 75% van de nieuwaarde moet kunnen opleveren. - ik zou naar al die mensen, net als aan alle TEAB-verkopers een mailtje willen sturen met de vraag of ze de v&a gewoon eens verschoond willen houden van onzin-advertenties. zodat ECHT geinsteresseerde kopers en verkopers WEL de kans krijgen om iets te verkopen. -
[disclaimer: * ik beschuldig niemand in het bijzonder, ik wil alleen laten zien dat v&a 2 kanten kent, en dat het één (slechte verkopers) het andere (slechte kopers) aantrekt net als omgekeerd. * /]
Wiethoofd, je bent nog stoned zo vroeg op de dag! Het gaat erom dat hij aanbiedt een Samsung i9000, en met vraagprijs een i9000 invult. Is nie goed nie.Wiethoofd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:39:
Je kunt ook zeuren over iets wat allang opgelost is:
Melding in lieve devvers: [bug/css] Max prijs als text wordt niet voorzien van puntjes
Uitwerking van de fix: Screenshotje van de tooltip die je nu krijgt
Verder V&A reacties uit zitten is hele goeie toevoeging, want in V&A 2 moest je steeds frontpage admin erbij halen om die reacties weg te halen die er niet hoorden, dus vindt wel betere om uit te zetten anders wordt je advertentie zo vol gespamt.
Dus bij mij ook de reacties uit in V&A als mensen willen kopen sturen toch wel een DM of e-mail, scheelt direct tijd want meeste die een DM of e-mail kopen zijn serieus.
( Zelf zo erg geweest laatste dat iemand met webshop mij plots lastig begon te vallen omdat ik paar oordopjes en kabeltjes hier verkoop, dus ben echt blij dat reacties uit kunnen. )
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 14:18]
het zou naar mijn idee beter zijn als er meer in plaats van minder community wordt gebouwd, een voorbeeld is commentaar (wel onderbouwd natuurlijk). weer toestaan, maar dat commentaar ook modbaar maken zodat trolls snel genoeg hun mogelijkheid tot reageren kwijt zijn.
autoregulering werkte op tweakers over het algemeen best redelijk, maar het aantal marktplaats adv's zijn dratisch toegenomen toen reageren aan banden werd gelegd en ik vraag me sterk af of het aantal 'verkochte' artiekelen sinds die tijd heeft gedaan...
Wat de staat van die Punto is is een ander verhaal, maar als je jouw goed onderhouden Punto duurder op de V&A zet dan ben je ineens een afzetter.
Sorry maar zolang je de reacties bij V&A niet kan modden of kan blacklisten hou ik de boel gesloten voor reacties.
Ben helemaal mee eens, alleen krijg je nu vaker mensen die gelijk het reageer systeem uit zetten waardoor voor sommige mensen vragen nergens anders kunnen dan DM / mail...Hakker schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:57:
Ik heb hem bij mijn advertetie ook gewoon uit staan. Ik ben het gemekker zat dat het of te duur is of niet interresant of wat dan ook. Als 1 iemand bv een Fiat Punto voor 50 euro verkoopt verwachten ze ineens dat iedereen zijn Punto voor 50 euro verkoopt.
Wat de staat van die Punto is is een ander verhaal, maar als je jouw goed onderhouden Punto duurder op de V&A zet dan ben je ineens een afzetter.
Sorry maar zolang je de reacties bij V&A niet kan modden of kan blacklisten hou ik de boel gesloten voor reacties.
En niet vergeten de nieuwe rage onder reacties is dat sommige tweakers het beter denken te weten dan een frontpage admin en in rond gaan roepen: dit mag niet, terwijl het wel mag.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 16:46]
Je bent man genoeg om me op alle fronten een oplichter te noemen, maar niet man genoeg om even te zeggen dat je het ontvangen hebt.
Wat mij betreft verdien je dat niet eens, sinds je zelf weinig van je laat horen wanneer eraan komtmvdam schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:46:
Niet om vervelend te zijn, maar kun je misschien in het kader van communiceren over V&A even bevestigen dat je die 30 euro retour hebt gehad?
Je bent man genoeg om me op alle fronten een oplichter te noemen, maar niet man genoeg om even te zeggen dat je het ontvangen hebt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 17:32]
Je bedoel ze registreren zich hier alleen om te verkopen? Ik herinner me nu weer wie jij was, jij was die persoon die dacht dat mijn iPhone oordopjes die ik verkocht origineel waren terwijl er stond vermeld dat niet zo wasA.M.D schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:22:
[...]
Mee eens, T.net staat wat dat betreft daar wel goed en sterk in z'n schoenen, maar we krijgen nu wel vaker te maken met MP verkopers hier op T.net.
En toen ik je dat vertelde en me ook nog moeite deed om er wat meer over te vertellen kwam geen reactie meer van jou. Dus ja in kader van communiceren ben je niet zo goed in misschien, was niet veel moeite geweest om even te zeggen dat je het niet meer wou.
Maar troost je dat doen veel tweakers, alleen ik vindt dat niet sociaal, want die zelfde tweakers reageren wel wanneer je ze een bod doet van paar of nog niet eens halve euro goedkoper.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 oktober 2010 17:48]
Correctie; je had niet vermeld dat ze origineel waren maar ook niet dat ze nep waren, en ik had erbij verteld dat als ze nep waren dat ik dan geen interesse hadSeekerNL schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:35:
[...]
Je bedoel ze registreren zich hier alleen om te verkopen? Ik herinner me nu weer wie jij was, jij was die persoon die dacht dat mijn iPhone oordopjes die ik verkocht origineel waren terwijl er stond vermeld dat niet zo was![]()
En toen ik je dat vertelde en me ook nog moeite deed om er wat meer over te vertellen kwam geen reactie meer van jou. Dus ja in kader van communiceren ben je niet zo goed in misschien, was niet veel moeite geweest om even te zeggen dat je het niet meer wou.
Maar troost je dat doen veel tweakers, alleen ik vindt dat niet sociaal, want die zelfde tweakers reageren wel wanneer je ze een bod doet van paar of nog niet eens halve euro goedkoper.
Jawel ik had wel vermeld waarom zou ik anders deze zin geschreven hebben: ik ben van mening even goed als het origineel.A.M.D schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 06:49:
[...]
Correctie; je had niet vermeld dat ze origineel waren maar ook niet dat ze nep waren, en ik had erbij verteld dat als ze nep waren dat ik dan geen interesse had
Dan nog had je netjes gestaan om te antwoorden, dat is wel zo sociaal, andere tweakers die bedanken me tenminste voor moeite voor beantwoorden, eigenlijk zou ik jou dm's niet eens moeten beantwoorden.
Idd, dat is je mening, en of ze echt origineel waren? Daar had ik twijfels over, en mijn twijfels waren terecht want deze oortjes waren namaak, ik kreeg gewoon geen duidelijke antwoord op me vraag of ze nep of echt waren daar werd ik beetje ongeduldig over, ik gaf duidelijk aan dat ik geen interesse had als deze namaak waren, en btw ik ben in weekends altijd weg, dus internetten/mailen gaat niet.SeekerNL schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 07:53:
[...]
Jawel ik had wel vermeld waarom zou ik anders deze zin geschreven hebben: ik ben van mening even goed als het origineel.
Dan nog had je netjes gestaan om te antwoorden, dat is wel zo sociaal, andere tweakers die bedanken me tenminste voor moeite voor beantwoorden, eigenlijk zou ik jou dm's niet eens moeten beantwoorden.
Als ik zeg even goed als origineel dan zijn ze niet origineel! Dus feit dat jemijn vraagt maakt jouw potentieel slachtoffer van verkopers die op marktplaats voor 10€ zogenaamd originele iPhone oordopjes verkopen en die niet zeggen dat die dopjes helemaal niet door Apple gemaakt zijn.A.M.D schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 07:58:
[...]
Idd, dat is je mening, en of ze echt origineel waren? Daar had ik twijfels over, en mijn twijfels waren terecht want deze oortjes waren namaak, ik kreeg gewoon geen duidelijke antwoord op me vraag of ze nep of echt waren daar werd ik beetje ongeduldig over, ik gaf duidelijk aan dat ik geen interesse had als deze namaak waren, en btw ik ben in weekends altijd weg, dus internetten/mailen gaat niet.
Dus wat dat betreft was mijn antwoord goed als ik zeg niet geproduceerd door Apple. Dus lijkt mij wel duidelijk antwoord.
Nogmaals, je had ook gewoon duidelijk antwoord kunnen geven, no offense.SeekerNL schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:28:
[...]
Als ik zeg even goed als origineel dan zijn ze niet origineel! Dus feit dat jemijn vraagt maakt jouw potentieel slachtoffer van verkopers die op marktplaats voor 10€ zogenaamd originele iPhone oordopjes verkopen en die niet zeggen dat die dopjes helemaal niet door Apple gemaakt zijn.
Dus wat dat betreft was mijn antwoord goed als ik zeg niet geproduceerd door Apple. Dus lijkt mij wel duidelijk antwoord.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 oktober 2010 08:49]
Tja, eigenlijk zegt het feit dat je nu 2 weken nadat ik je geld heb over gemaakt je eindelijk gestopt bent met klagen dat het eens moest gebeuren wel genoeg. Je hebt eindelijk de moeite genomen blijkbaar om even te kijken of t al gebeurd was, dan om te wachten op een emailtje dat het daadwerkelijk gebeurd was.A.M.D schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:26:
Wat mij betreft verdien je dat niet eens, sinds je zelf weinig van je laat horen wanneer eraan komtniks persoonlijks trouwens, maar de manier hoe jij met je klanten omgaat is gewoon te triest.
Het meest jammere eraan is nog dat je moet gaan reageren op mijn reacties en me een oplichter loopt te noemen terwijl je je geld allang terug hebt, binnen allerzinds redelijke termijn, en dan ook nog durft te zeggen dat het allemaal mijn schuld was.
Je mag blij zijn dat ik je geen dikke 1 ster geef voor de manier waarop je handelt.
mvdam schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:15:
[...]
Tja, eigenlijk zegt het feit dat je nu 2 weken nadat ik je geld heb over gemaakt je eindelijk gestopt bent met klagen dat het eens moest gebeuren wel genoeg. Je hebt eindelijk de moeite genomen blijkbaar om even te kijken of t al gebeurd was, dan om te wachten op een emailtje dat het daadwerkelijk gebeurd was.
Het meest jammere eraan is nog dat je moet gaan reageren op mijn reacties en me een oplichter loopt te noemen terwijl je je geld allang terug hebt, binnen allerzinds redelijke termijn, en dan ook nog durft te zeggen dat het allemaal mijn schuld was.
Je mag blij zijn dat ik je geen dikke 1 ster geef voor de manier waarop je handelt.
Ten eerste je reageerde nauwelijks nadat ik geld had overgemaakt, ik dacht ik geef je tijd maar volgens mij als ik niks aan had gedaan zat jij nog steeds op je luie reet.
Het heeft bijna maand geduurd voordat ik me geld had terug gekregen, en ik blijf toch netjes om het daarbij ik kan je mails hier melden als je dat beter vind? kijken wat andere van je communicatie vinden... en over dat 1 ster vind ik echt ironisch, volgens mij moet ik die aan jou geven, maar ik aanvaarde je excuus en wou daarbij laten, maar wil je nu erover discussiëren? Ik heb je mails nog kan die ook eventueel openbaar maken.;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 oktober 2010 09:29]
Duidelijk genoeg als eerste zin zegt niet geproduceerd door Apple. Misschien zou jij gewoon beter moeten lezen al voor je denkt voor paar euro in eerste rij te staan. En dan maar te zwijgen over feit dat in advertentie al stond is even goed als origineel.A.M.D schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:48:
[...]
Nogmaals, je had ook gewoon duidelijk antwoord kunnen geven, no offense.
Ik zou daar in lezen dat goed is maar niet origineel, maar goed ligt misschien aan mij.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 oktober 2010 10:33]
Mooi, en danku.SeekerNL schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:31:
[...]
Duidelijk genoeg als eerste zin zegt niet geproduceerd door Apple. Misschien zou jij gewoon beter moeten lezen al voor je denkt voor paar euro in eerste rij te staan. En dan maar te zwijgen over feit dat in advertentie al stond is even goed als origineel.
Ik zou daar in lezen dat goed is maar niet origineel, maar goed ligt misschien aan mij.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 oktober 2010 10:47]
Reageren is niet meer mogelijk